آخرین اخبار

بوی کناره‌گیری و ائتلاف با ۴ رقیب قدر در کهگیلویه بزرگ به مشام نمی‌رسد

این گونه که از اظهارات پیداست در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ در این دوره ۴ رقیب بزرگ انتخاباتی در صورت تایید شورای نگهبان در کنار یکدیگر رقابت سنگینی خواهند داشت.

اشتراک گذاری
23 مرداد 1402
کد مطلب : 6923

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد به اتمام رسید و تقریباً آنچه که انتظار می‌رفت صورت گرفت و افرادی که پیش بینی می‌شد تا در این دوره از انتخابات ثبت نام کنند آمادگی خود را برای حضور در عرصه انتخابات اعلام کردند تا خود را به بوته رای مردم بگذارند.

اما در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ در این دوره ۴ رقیب بزرگ انتخاباتی در صورت تایید شورای نگهبان در کنار یکدیگر رقابت سنگینی خواهند داشت که البته به صورت کامل و روشن هنوز معلوم نیست چه کسانی تا آخر در عرصه خواهند ماند و کدام یک از آنها میدان را برای موفقیت دیگری ترک خواهد کرد.

طبق آنچه که اکنون در پیش ثبت نام صورت گرفته حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده ۶ دوره مجلس شورای اسلامی در این دوره نیز خود را مهیای انتخابات کرده است در یک طرف دیگر ماجرا عدل هاشمی‌پور که در دوره گذشته شکست را از موحد پذیرا شده بود و در دوره ماقبل نیز موحد را شکست داده بود برای بار سوم چنگ در چنگ موحد خواهد انداخت.

اما یکی از رقبای مهم دیگر انتخاب انتخاباتی در حوزه کهگیلویه بزرگ حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری نماینده دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی است که او نیز پایگاه رای قابل وصفی در حوزه کهگیلویه بزرگ و شهرستان‌های چهارگانه آن دارد.

در طرف دیگر آن گونه که در محافل مختلف از ثبت‌نام مژدهی‌پور خبر داده شده مژدهی پور یکی دیگر از اضلاع انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ است او نیز سابقه کاندیداتوری را در ادوار قبل داشته و یکی از افراد شناخته شده با پایگاه رای قابل قبولی در این حوزه انتخابیه است.

موضوع مهم‌تر اینکه هر چهار کاندیدای ثبت نام کرده در این دوره از رقابت‌های مجلس شورای اسلامی که نام آنها ذکر شد به گونه‌ای خط و ربط سیاسی مشخصی دارند به نحوی که در دایره جریان اصولگرایی می‌گنجند هر چند که ممکن است این طرز تفکر در میان چهار فرد ذکر شده درجات و شدت و ضعف داشته باشد.

از نام این چهار کاندیدا که بگذریم به پایگاه رای دیگری که در کهگیلویه بزرگ وجود دارد به جریان اصلاحات خواهیم رسید که قطعاً آنها نیز در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه کهگیلویه بزرگ کاندیدایی خواهند داشت و اگر کاندیدای قابل وصفی نداشته باشند بی‌شک حمایت خود را از یکی از چهار کاندیدای مطرح انتخابات اعلام خواهند کرد همچنان که در دوره‌های گذشته نیز چنین بوده و اگر کاندیدایی معرفی نکرده و یا کاندیدای ضعیفی داشته اند با بررسی وضعیت و وزن کاندیداهای جریان رقیب راه خود را انتخاب کرده اند هر چند که از دهبانی و کریمی به عنوان کاندیداهای اصلاحات یاد می شود.

با این تفاسیر انتخابات در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ در دوره پیش رو انتخاباتی کاملاً رقابتی و با چند ضلع مختلف خواهد بود زیرا همان گونه که اعلام کرده اند این کاندیداها هرگز به نفع دیگری کنار نخواهند رفت و برای مثال هر چند در گذشته برخی محافل مدعی شده بودند که حجت الاسلام بزرگواری و عدل هاشمی‌پور یکی از آنها در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد اما معلوم و مشخص است که اینگونه نخواهد شد تا معادلات انتخابات در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ پیچیده‌تر از همیشه شود.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =